Кошик
21 відгук
«Компанія «Цезар ЛВ»
+380 (50) 432-34-78
+380 (50) 432-34-78
Кошик

Що таке автомобільний кран-маніпулятор

 

 

Що таке автомобільний кран-маніпулятор

Під автомобільним краном-маніпулятором розуміють вантажний автомобіль, на якому змонтовано краноманіпуляторну установку (КМУ). Правильніше, звичайно, називати їх автомобілями, оснащеними КМУ. Вони відносяться до категорії спецтехніки і можуть бути спеціально сконструйованими та зібраними з нуля і переоснащеними – у цьому випадку на шасі стандартного вантажного автомобіля встановлюють КМУ.

Що таке КМУ?

Під КМУ розуміють підйомний пристрій, що включає стрілу, органи для захоплення вантажу (зазвичай гак), опорну раму і систему управління. Однією з різновидів КМУ є гидроманипуляторы – вони органи захоплення вантажів мають гідравлічний привід, наприклад грейфери, захоплення тощо., тобто. там, де потрібно здійснювати перевалку матеріалів.

Конструкції КМУ

За типом складання виділяють два види КМУ – з Z та L образною стрілою.

Z-подібна конструкція

Z-подібна конструкція має шарнірно зчленовані деталі, що дозволяє складати її в кілька колін. Її монтують як у передній (за кабіною) частині автомобіля, так і на задньому звисі кузова.

Таке компонування КМУ характерне для європейських виробників. До переваг такої конструкції слід віднести компактність. У транспортному положенні вона не перешкоджає повному використанню об'єму кузова. Декілька висувних колін забезпечують доставку вантажів до важкодоступних місць, через перешкоди, на поверхи будинку, що будується. Такий маніпулятор особливо ефективний під час обслуговування великогабаритних вантажів.

При використанні автомобіля з КМУ, змонтованої за кабіною, слід враховувати можливість перевантаження передньої осі вантажівки. Для розкладання/складання стріли навколо КМУ необхідний деякий простір, що утруднює роботи в безпосередній близькості від колони крана.

L-подібна

L-подібна конструкція й у азіатських і північноамериканських виробників. КМУ складається з прямої телескопічної стріли та оснащується гаковою підвіскою. Монтується за кабіною; у транспортному положенні розгортається та закріплюється вздовж поздовжньої осі вантажівки.

До переваг L-подібної КМУ можна віднести те, що її вага перерозподіляється між передньою і задньою осями автомобіля, вони більш продуктивні в порівнянні з КМУ, побудованими за шарнірно-зчленованою Z-подібною схемою при переміщенні вантажів на значних (6-8 м) вильотах стріли, а тросово-гакова підвіска забезпечує високу точність та строгу вертикальність підйому/опускання вантажів. Це дозволяє також працювати через перешкоду (огорожу, стіну), а також нижче рівня землі (у колодязях, траншеях, під час проведення фундаментних та кар'єрних робіт). З ними зручно працювати у тунелях та під мостами.

Оскільки стріла з телескопічною частиною довга, під час транспортування вона розгортається вперед чи назад і часто закріплюється на опорі, як у «справжнього» автокрана. Якщо стріла розташовується над кузовом, це обмежує висоту перевезених вантажів, що вважатимуться недоліком – повне використання «об'єму кузова недосяжно. Автомобілі з КМУ цього доцільно використовувати для робіт з невеликими за габаритами, але важкими вантажами.

Вантажний момент (вантажопідйомність)

Оскільки маса вантажу, що піднімається, залежить від винесення стріли, правильніше використовувати поняття вантажний момент, а не вантажопідйомність. Адже стріла – власне важіль, аналогічний тому, з допомогою якого Архімед брався вручну перевернути Землю; вантажний момент вимірюють у тонно-метрах (тм) та кілоньютонах на метр (кНм). Наприклад, «вантажопідйомність» в 4 тм дозволить обробляти вантаж в 1 т при винесенні стріли в 4 м, 2 т при виносі в 2 м і, відповідно, 4 т при виносі в 1 м.

Класифікація за цим параметром досить умовна, в узагальненому вигляді вважатимуться, що маніпулятори, які мають цей показник менше, ніж 10 тм, відносяться до групи легких маніпуляторів, при його значенні від 10 до 30 – до середніх, понад 30 тм (до 150!) - До важких типів.

Галузь застосування

У будівельній галузі автомобільні крани-маніпулятори мають широку сферу застосування. Їх використовують для навантаження, перевезення та розвантаження будматеріалів – ЗБВ, палет з цеглою, цементом та тротуарною плиткою, верстатів, побутівок, трансформаторів та ін. повноцінної заміни автокрану, а також на стиснених майданчиках, де звичайному автокрану «тісно». Для роботи з різними вантажами КМУ може оснащуватися різними робочими органами – універсальним «гаком» та різними вантажозахоплювальними пристроями.

Оскільки цей вид спецтехніки поєднує в собі кран і автомобіль, його експлуатація істотно дешевше, ніж двох окремо взятих машин; до того ж ганяти автокран для розвантаження по розосереджених об'єктах - справа не тільки збиткова, а й клопітна. Додатково до цього простота управління КМУ дозволяє водієві виконувати роботу одночасно і кранівника.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner